Uyarı! Sistem şu an Beta sürümünde olduğundan DOI numaraları TEST amaçlı verilmektedir ve geçerliliği bulunmamaktadır. Bu nedenle lütfen kayıt URL'lerini ve Aperta sistemi tarafından verilen DOI numaralarını yayınlarınızı veya veri setlerinizi paylaşmak amacıyla kullanmayınız. Beta testi sona erdiğinde kayıtlar sistemden silinecektir. İlginiz için teşekkürler.

Dergi makalesi Açık Erişim

Okuma Kültürü Üzerine Bir İnceleme: Öğretmen Adayları Örneği

Kuşdemir, Yasemin; Bulut, Pınar; Uzun, Elif Büşra


Dublin Core

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<oai_dc:dc xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/" xmlns:oai_dc="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/" xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xsi:schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd">
  <dc:creator>Kuşdemir, Yasemin</dc:creator>
  <dc:creator>Bulut, Pınar</dc:creator>
  <dc:creator>Uzun, Elif Büşra</dc:creator>
  <dc:date>2020-08-30</dc:date>
  <dc:description>Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının okuma kültürünün incelenmesidir. Araştırma, 2019
yılında Şubat ve Mart aylarında bir üniversitede gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya 205 sınıf öğretmeni
adayı, 160 Türkçe öğretmeni adayı olmak üzere 365 öğretmen adayı katılmıştır. Veri toplamak için
Okuma Kültürü Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada öğretmen adaylarının okuma kültürü, ölçeğin
“bireysel gelişim okuma ilişkisi”, “temel okuma becerisi”, “görsel okuma” ve “kitap seçimi” alt
boyutlarında ele alınmıştır. Ayrıca, öğretmen adaylarının eğitim aldığı bölüm, cinsiyeti ve kitap okuma
sıklığı bir değişken olarak incelenmiştir. Verilerin çözümlenmesinde bilgisayar destekli istatistik
programı kullanılmıştır. Araştırmaya katılan öğretmen adaylarından % 25’i her gün; % 27’si haftada
bir; % 32’si ayda bir; % 11’i en son üç ay önce; % 3’ü en son altı ay önce kitap okuduklarını
belirtmişlerdir. Öğretmen adaylarının okuma kültürüne ilişkin puanlarının düşük düzeyde olduğu;
cinsiyet değişkenine göre kadınlar lehine anlamlı farklılık gösterdiği ortaya çıkmıştır. Okuma kültürü
düzeylerinin kitap okuma sıklığına göre anlamlı farklılık gösterdiği ve bu farklılığın her gün kitap
okuyan öğretmen adayları lehine olduğu sonucuna ulaşılmıştır.</dc:description>
  <dc:identifier>https://zenodo.org/record/169</dc:identifier>
  <dc:identifier>10.81043/aperta.beta.169</dc:identifier>
  <dc:identifier>oai:zenodo.org:169</dc:identifier>
  <dc:relation>doi:10.81043/aperta.beta.168</dc:relation>
  <dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>
  <dc:rights>https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/</dc:rights>
  <dc:source>Gençlik Araştırmaları Dergisi 8(20) 74-90</dc:source>
  <dc:subject>Okuma Eğitimi</dc:subject>
  <dc:subject>Okuma Kültürü</dc:subject>
  <dc:subject>Aday Öğretmen</dc:subject>
  <dc:title>Okuma Kültürü Üzerine Bir İnceleme:  Öğretmen Adayları Örneği</dc:title>
  <dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type>
  <dc:type>publication-article</dc:type>
</oai_dc:dc>
2
5
görüntülenme
indirilme
Tüm sürümler Bu sürüm
Görüntülenme 28
İndirme 50
Veri hacmi 4.2 MB0 Bytes
Tekil görüntülenme 28
Tekil indirme 40

Alıntı yap

Paylaş